Medlemsmøde: “Den blå regnemaskine” og Valgkampgruppe

Tidtorsdag d. 29.11. kl. 19.00
Sted:
Hyltebjerggård, Mødelokalet i kælderen, Linde Alle 33

På vores næste medlemsmøde har hele tre punkter på dagsordenen:

1: Den blå regnemaskine
Oplægsholder:
Per Bregengaard, Enhedslistens Politisk Økonomiske udvalg og forfatter til “Finansministerens højreorienterede regnemaskine”.
Enhedslisten har udarbejdet en gennemgribende kritik af de økonomiske modeller, som Finansministeriet bruger til at beregne de økonomiske konsekvenser af politiske beslutninger: facit vil næsten altid være for en borgerlig politik.
Per kommer og gør os klogere på regeringens blå regnemaskine.

Kritikken findes i rapporten Den politiske regnemaskine (der kan være lidt tungt stof for ikke-økonomer)
Per Bregengaard har udarbejdet en pixi-udgave af rapporten,
Finansministeriets højreorienterede regnemaskine, som kan købes på mødet, eller på forlaget Solidatitet.
Du kan også læse om rapporten i
Rød+Grøn juni 2018

2. Opstart af valgkampgruppe
Der er folketingsvalg inden sommerferien næste år. Vi skal have lavet en ”21-dages-plan”, med plan for plakatopsætning, husstandsomdelinger, forslag til møder og aktioner og meget mere. Derfor vil vi nedsætte en valgkampgruppe, der både kan lave vores ”21-dages-plan” og kan stå i spidsen for at organisere valgkampen.
Vil du gerne deltage i valgkampgruppen, men kan ikke deltage på dette møde, kan du kontakte Poul [email protected].

3. Bellahøjmarken
En kort orientering om Bellahøjmarken, som nu foreslås affredet, så der kan komme helårscamping.
(Mere info følger).